تصویر سازی ذهنی چیست؟

نظرات 13
30 دقیقه زمان مطالعه

تصویر سازی ذهنی یک روش بسیار قدرتمند برای استفاده از تخیل و تصورات شما در جهت ساخت زندگی بهتر و رسیدن به خواسته ها و آرزوهای تان است. با قدرت تصویرسازی ذهنی یا همان تجسم خلاق می توانید آینده تان را کامل بسازید. قدرت تصویرسازی ذهنی بسیار زیاد است و تمام افراد معروف و ثروتمند دنیا از این روش در جهت رسیدن به خواسته ها و اهدافشان استفاده کرده اند. در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با تصویرسازی ذهنی آشنا کنم و به شما بگویم که چطور می‌توانید به خواسته ها و اهدافتان برسید.

 تصویرسازی ذهنی و تاثیر آن بر ضمیر ناخود‌آگاه با یک داستان واقعی

همه ما انسانها در همه زمان‌ های زندگی‌ مان در حال تصویر سازی ذهنی هستیم و از این کار بی‌ اطلاعیم و فکر می‌کنیم که تصویر سازی ذهنی چقدر کار دشوار و پیچیده‌ای است. اگر چشمان خود را ببندید در همان حال شروع به تصویر سازی ذهنی می‌ کنید. انسانها در تمامی مراحل زندگی خود، از قدرت تصویر سازی استفاده کرده‌اند. اما مسئله اینجاست که اغلب مردم از تصویر سازی ذهنی به درستی استفاده نمی‌ کنند.

افکار ما بر مبنای تصویری شکل می گیرد که آن را در ذهن می بینیم یعنی اینکه اگه بگویم ماشین پراید چه تصویری در ذهن شما نقش می بندد. خب بدون شک کلمات پ ر ا ی د  نیست بلکه تصویری از پراید در ذهن شما می آید،بله دوستان تمام افکار ما با تصاویر در ذهن نقش می بندد ودر دنیای بیرون متجلی می شود. ذهن ما بین خواسته هایی که در ذهن تصور می کنیم و کارهای واقعی و فیزیکی که انجام می دهیم تفاوتی قائل نمی شود و به راحتی باور می کند.

تصویرسازی ذهنی به وسیله نیمکره راست مغز ما که بیشتر با تصاویر و رنگ ها و صداها آمیخته است صورت می پذیرد. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در زمینه قانون جذب فعالیت می کنند و تمرینات قانون جذب را انجام می دهند یکی از قدرتمندترین روش ها در قانون جذب تصویر سازی ذهنی است. یعنی شما خواسته تان را به صورت دقیق و واضح در ذهنتان بیاورید. اگر به درستی از این تکنیک قدرتمند استفاده کنید در همان روزهای اول نتایجی خواهید گرفت که شما را حیرت زده می کند.

البته با توجه به اینکه خیلی از افراد از تجسم خلاق یا همان تصویر سازی ذهنی استفاده می‌کنند اما نتیجه نمی‌گیرند این است که اصول آن را نمی‌دانند که در این مقاله می خواهیم شما را با اصلی ترین روش های تصویرسازی ذهنی آشنا کنم. پس تا انتهای مقاله همراه من باشید و هر نکته را که می‌گویم انجام دهید.

تصویر سازی ذهنی

تحقیقی انجام شده است بین گروهی از دونده هایی که یکجا نشسته اند ودر ذهن خود فقط می دوند و گروهی دیگر که در واقعیت و فیزیکی می دوند. در آخر میزان ضربان قلب هر دو گروه را اندازه گیری کردند و هر دو گروه به یک اندازه  انگار مسابقه داده بودند.

تحقیق دیگه بین دو گروه تیرانداز انجام شده است که گروه اول جدا از تمرین های جسمانی که روزانه انجام می دادند در کنار آن در ذهن خود هم شروع به تمرین تیراندازی کرده اند و به آنها گفته شد که فقط لحظه به هدف خوردن تیر ها را با شادی تصور کنید و گروه دیگه هم فقط شروع به تمرین فیزیکی کردند،بعد از مدتی عملکرد دو گروه را با هم مقایسه کردند و تحقیق نشان داد که گروهی که در ذهن خود  هدف گیری را انجام می دادند پیشرفت چشمگیری در هدف گیری کرده اند. حال تمام اتفاقات خوب ویا بد زندگی ما هم چه آگاهانه و چه ناآگاهانه در ذهن ما شکل گرفته است و بعد بیرون اتفاق افتاده است. هرچیزی که در ذهن به آن متمرکز باشیم دیر یا زود در بیرون از ذهن ما به خود شکل فیزیکی و واقعی می گیرد.

تصویر سازی ذهنی چیست؟

همانطور که گفتیم تصویر سازی ذهنی استفاده از قدرت تخیل و تصورات شما برای به دست آوردن و رسیدن به خواسته های تان است. شما با استفاده از تصویرسازی ذهنی می توانید به هر خواسته و هدفی که دارید برسید. ممکن است شما دنبال جذب پول و ثروت باشید، یا می خواهید یک رابطه عاشقانه زیبا داشته باشید، می خواهید شغل مورد نظرتان را جذب کنید و میخواهید به موفقیت‌های بزرگی در زندگی برسید و…

اگر بتوانید به درستی از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید و خواسته هایتان را خیلی دقیق و واضح در ذهنتان تجسم کنید و این کار را ادامه دهید، مطمئن باشید نتایج بسیار فوق العاده ای خواهید گرفت. پس منظور کلی از تصویر سازی ذهنی یعنی اینکه شما از قدرت تخیل خود جهت رسیدن به آرزوهایتان استفاده کنید که در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از تصویر سازی ذهنی برای رسیدن به خواسته هایتان باید استفاده کنید.

تصویر سازی ذهنی چگونه کار می کند؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تصور ذهنی یا همان تجسم‌ خلاق چگونه کار می کند؟ بر اساس قانون جذب وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات و جهان هستی هستید. کائنات با توجه به ارتعاش که از شما دریافت می‌کنند ناخواسته و یا خواسته ای را وارد زندگی تان می کنند. وظیفه ذهن فرستادن ارتعاش به کائنات است. در کل وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات هستید و کائنات با توجه به اطلاعاتی که از شما دریافت می کنند خواسته یا ناخواسته ای وارد زندگیتان می کنند.

هرچقدر تمرکزتان به خواسته هایتان بیشتر باشد ارتعاش قوی تری به کائنات می فرستید. اگر اصولی از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید می توانید ارتعاش بسیار قوی را در جهت رسیدن به آرزوهایتان به کائنات و جهان اصلی بفرستید. البته برای تصویرسازی ذهنی یک سری اصول وجود دارد که در ادامه شما را با اصول فرستادن ارتعاش به کائنات از طریق تصویرسازی ذهنی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

شما به صورت ناخودآگاه هر روز از تصویر سازی ذهنی استفاده می کنید. ممکن است شما در جهت ناخواسته هایتان و آن چیزهایی که نمی خواهید از این قدرت بی نظیر استفاده کنید برای همین ممکن است چیزهای منفی جذب کنید. تنها وظیفه شما این است که به صورت خودآگاه از تصویرسازی ذهنی استفاده کنید.

مراحل اصلی برای تصویرسازی ذهنی

برای استفاده از تصویرسازی ذهنی چهار مرحله ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را باید خیلی دقیق و واضح انجام بدهید.

  1.  هدفتان را مشخص کنید.
  2.  افکار واضحی در ذهنتان ایجاد کنید( ساخت تصویر ذهنی).
  3.  برای خواسته هایتان تمرکز کنید.
  4.  به آن انرژی مثبت بدهید .

اولین قدم در تصویرسازی ذهنی این است که هدف تان را کامل مشخص کنید. باید مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید. بهترین راه برای مشخص کردن اهداف تان این است که کاغذ و قلم بردارید و با جزئیات کامل تمام اهداف و خواسته هایی که دارید را بنویسید. این کار باعث می‌شود که شما دقیقاً بفهمید که چه چیزی را می خواهید. به عنوان مثال با تمام جزئیات مشخصات ماشین مورد نظرتان را بنویسید مثلاً ماشین بی ام و رنگ نوک مدادی و…

دومین مرحله باید خیلی واضح خواسته و هدفتان را تجسم کنید. این مرحله را اگر به درستی انجام دهید نتایج فوق‌العاده خواهد گرفت. هر چه واضح‌تر خواسته و هدف تان را تصویر سازی ذهنی کنید احساس بهتری به شما می دهد. سعی کنید خواسته تان را خیلی شفاف و واضح در ذهن تان بیاورید مثلاً برای همین ماشین مورد نظرتان تصور کنید که دور ماشین مورد نظرتان می چرخید، در ماشین را باز می کنید و بوی نویی ماشین را احساس می کنید روی صندلی ماشین میشینید، ماشین را روشن می‌ کنید و حرکت می‌ کنید، وقتی شروع به حرکت کرده و شیشه تان را پایین بیاورید و … به این صورت باید با تمام جزئیات خواسته تان را احساس کنید.

سومین مرحله همین روند را ادامه می دهید تا احساس تان بهتر و بهتر شود. هر چقدر بیشتر واضح‌تر خواسته تان را تجسم کنید احساستان بهتر و بهتر می شود.

در چهارمین مرحله باید به خواسته تان انرژی مثبت بدهید. یکی از بهترین راه ها برای دادن انرژی مثبت به خواسته هایتان استفاده از جملات تاکیدی و عبارات تاکیدی است. البته در این مقاله در مورد جملات تاکیدی توضیح می‌دهند چون ممکن است مقاله خیلی طولانی شود. 

چهار عنصر اساسی برای تصویر سازی ذهنی موثر

برایان تریسی در کتاب قانون جذب خود می نویسید که با آگاهی از این چهار عنصر اساسی تصویر سازی ذهنی و اجرای آنها.  سریع‌تر و آسان‌تر از آن‌چه فکر می‌کنید می‌ توانید اهداف زندگیتان را محقق شده ببینید.

تکرار و تناوب 

تعداد دفعاتی که یک هدف به خصوص را در ذهن خود تصویر می‌کنید رابطه مستقیمی با واقعیت دارد. هر چه تصویری را بیشتر در ذهن خود تکرار کنید، بیشتر این تصویر در ذهن نیمه هوشیار شما ثبت می‌شود و به آسانی می‌تواند به عنوان بخشی از واقعیت شما محسوب شود.

مدت 

عنصر دوم تصویرسازی، مدت آن است. یعنی چه مدت زمانی را در هر روز صرف تصویرسازی ذهنی ‌کنید. وقتی در حالت آرمیدگی قرار بگیرید، می‌توانید با چندین ثانیه و حتی چند دقیقه تصویر مورد نظر را در ذهن خود مجسم کنید. هر چه بیشتر بتوانید این کار را بکنید، بهتر می‌توانید تصویر را به عمق ذهن نیمه هوشیار  خودتان بفرستید.

روشنی و شفافیت 

رابطه مستقیمی میان تصور روشن و شفاف نتیجه یا عملکرد و تبدیل آن به واقعیت وجود دارد. وقتی هدف جدیدی برای خود در نظر می‌گیرید، تصور یا تجسم شما از این هدف معمولا مبهم است. اما هر چه بیشتر آن را بنویسید، مرور کنید و در ذهن خود تصویرسازی کنید، برایتان روشن‌تر و شفاف‌تر می‌شود و سرانجام در شرایطی قرار می‌گیرید که هدف از شفافیت کامل برخوردار می‌شود. در این زمان‌، هدف ناگهان در دنیای شما و دقیقا به همان کلی که آن را تصویرسازی کرده‌اید، ظاهر می‌شود.

شدت 

شدت تصویر سازی یعنی اینکه احساسات خودمان را با تصورات ذهنی مان همراه کنیم. این مهم‌ترین بخش تصویرسازی ذهنی است. اگر احساسات شما به اندازه کافی شدید و پر محتوا  باشد و تصویرسازی از شفافیت کافی برخوردار باشد، هدف‌تان بلافاصله تحقق پیدا می کنند.

تمرین تصویرسازی ذهنی

در این بخش قصد داریم به شما آموزش بدهم که چطور می‌توانید از تصویرسازی ذهنی در جهت رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید. هر خواسته و هدفی که دارید را می توانید با همین روش تجسم کنید.

همانطور که گفتم در اولین قدم باید هدفتان را مشخص کنید. البته باید هدف تان را کاملا واضح مشخص کنید طبق اصولی که بالا به شما گفتم. ابتدا یک موضوع را در نظر بگیرید. به یک مکان ساده و آرام که هیچ سر و صدایی در آن نیست بروید و بدون اینکه کسی مزاحم تان شود بنشینید یا دراز بکشید.

در وضعیت راحتی قرار بگیرید و کل بدنتان را آرام کنید که از انگشتان پا شروع کنید و تا پوست سرتان ادامه دهید. این کار باعث ایجاد حس خوب و لذت بخشی در شما می شود. به موضوع مورد نظرتان فکر کنید و تمام جزئیاتش را در ذهنتان مرور کنید. می‌توانید از عبارات تاکیدی هنگام تجسم کردن استفاده کنید. یا اینکه همین طور که دارید تصویر سازی ذهنی می کنید در مورد خواسته تان با خودتان صحبت کنید البته این هم یکی دیگر از روش‌های گفتن جملات تاکیدی است.

به این نکته توجه کنید که در هنگام تصویرسازی ذهنی حتماً باید احساستان خوب باشد. اگر احساس شک و تردید یا حس بدی دارید باید احساس تان را خوب کنید . به این نکته توجه کنید که احساسات بد شما را از خواسته هدفتان دور می‌کند. وقتی احساس تان خوب شد، همینطور احساس خوب را در خودتان نگه دارید و این تمرین را از روزانه تا یک ربع ادامه دهید.

بهترین زمان استفاده از تصویرسازی ذهنی چه موقع است؟

بهترین زمان برای استفاده از تکنیک تصویر سازی ذهنی شب ها قبل از خوابیدن و روزها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید است. زیرا در این حالت بدن شما در حالت آلفا قرار دارد و تاثیرگذاری را چندین و چند برابر می کند. پس سعی کنید هر شب قبل از اینکه بخوابید و روزها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید خواسته و هدف تان را کاملا واضح تجسم کنید. مطمئن باشید این تکنیک نتایج فوق العاده ایی خواهید گرفت.

ده قانون برای انرژی بخشیدن به کار و زندگی

آیا شما هم جز کسایی هستید که از درودیوار برایتان دردسر و مشکل می‌بارد و بدشانس هستید؟ احساس درماندگی کنید؟ کنترل زندگی‌ را از دستتان خارج‌شده؟ کاسه صبرتان لبریز شده و در آستانه انفجار هستید؟

می‌فهمم، احساس می‌کنید که چراغ روحتان خاموش شده است و مثل مرده‌های متحرک، فقط روزتان را شب می‌کنید؛ روزمرگی، تمام انرژی و انگیزه‌تان را بلعیده است؛ رویاهایتان را به دست فراموشی سپرده‌اید؛ و علیرغم تلاش‌هایتان، زندگی زناشویی‌تان در آستانه فروپاشی است و نزدیک است که از کار اخراج شوید.

می‌دانم، دیگر نمی‌توانید به این اوضاع ادامه دهید. وقت آن است که معجزه‌ای رخ دهد و روی خوش زندگی را ببینید. ولی، معجزه‌ای در کار نیست. خودتان باید دست بکار شوید و به کار و زندگی خود انرژی مثبت تزریق کنید.

پژوهش‌های جدید بسیاری نشان داده‌اند که افراد مثبت، ارتباط مثبت، تعاملات مثبت و کار و فرهنگ کار تیمی مثبت، نتایج مثبتی در بردارد. منظور از «انرژی مثبت» این نیست که همیشه لبخند بر لب داشته باشید، بلکه به معنای خوش‌بینی، اعتماد، اشتیاق، عشق، هدفمندی، لذت، شفقت و مهربانی، عملکرد سطح بالا، غلبه بر ناملایمات زندگی و کار، تسهیم انرژی با اطرافیان، دوری گزیدن از انرژی خوارها و موقعیت‌های منفی می‌باشد. در ادامه ده قانونی را ارائه می‌دهیم که با کمک آن‌ها می‌توانید زندگی خود را متحول کنید.

تصویر سازی ذهنی

فرمان زندگی‌ات را به دست بگیر

این قانون، مهم‌ترین قانون است چون اگر کنترل زندگیتان را بر عهده نگیری، نمی‌توانی به مقصدت برسی. این زندگی توست و خودت باید زندگی ات را خلق کنی، با یک فکر، یک باور، یک اقدام و یک انتخاب. در غیر این صورت، هر کس به خود اجازه می‌دهد تا به‌ جای تو و حتی پیش از آنکه خودت متوجه شوی، برایت تصمیم بگیرد. در واقع مجبور خواهی شد با برنامه زندگی دیگران همراه شوی. البته می‌توانی برای یافتن مسیر، از دیگران راهنمایی و مشورت بگیری. ولی هیچ‌کس نمی‌تواند نگرش تو را به زندگی تعیین کند.

برای مثال، همین حالا تصمیم بگیر که بخندی. می‌بینی تو انتخاب کردی که به خندی و با این انتخاب، انرژی‌ات را تغییر دادی. خنده، احساست، نحوه تفکرت و نحوه تعاملت با دیگران را تغییر می‌دهد. تو بهترین چشم‌انداز را از خودت و زندگی‌ات داری، پس تصمیم بگیر که چه می‌خواهی، و بعد شروع به خلق آن کن. اجازه نده دنیا، تو را بسازد، بلکه خودت، دنیا را بساز!

 با مشخص کردن چشم‌انداز زندگیتان، آن را خلق کن

قدرت تفکر ما، سرشار از انرژی است. به همین خاطر، از تو می‌خواهم چشم‌انداز زندگی ات را بنویسی. وقتی بفهمی چه چیزی می‌خواهی و آن را روی کاغذ بیاوری، انرژی را به حرکت درآورده و زندگی‌ات را خلق خواهی کرد. طی کردن مسیر زندگی، بدون چشم‌انداز، مثل این می‌ماند که بخواهی بدون هیچ نقشه و طرحی، شروع به ساختن خانه موردعلاقه‌ات بکنی.

هر روز به مدت ده دقیقه، روی چشم‌انداز زندگی‌ات تمرکز کن و خودت را در حال خلق تمام چیزهایی که روی کاغذ نوشته‌ای، تصور کن. بر اساس قانون جذب، هر چه بیشتری روی چیزی تمرکز کنیم، بیشتر به آن فکر می‌کنیم و بیشتر شاهد آن در زندگی‌تان هستیم افکار ما، مثل آهن‌ ربا هستند. در مورد هر چیزی فکر کنیم، آن را جذب می‌کنیم. انرژی و توجه مان را به هر چیزی معطوف کنیم، در زندگی‌مان ظاهر می‌شود. انرژی که از طریق افکارمان منتشر می‌کنیم، همان انرژی است که دریافت خواهیم کرد. و یادت باشد که فقط به چیزهایی تمرکز کنی که می‌خواهی نه چیزهایی که نمی‌خواهی. افرادی که همیشه از همه‌چیز شاکی هستند، فقط روی چیزهایی تمرکز می‌کنند که نمی‌خواهند، دوست ندارند یا آنها را ندارند. وقتی شکایت می‌کنید، اتفاقات مشابه بیشتری در زندگی‌تان رخ می‌دهد، پس شکایت و منفی نگری ممنوع می باشد.

زندگی‌ات را سرشار از انرژی مثبت کن

چشم‌انداز، به تو کمک می‌کنند تا اتوبوس را در جهت درست برانی ولی برای رسیدن به مقصد، به انرژی مثبت نیاز داری. اگر می‌خواهی به موفقیت برسی، باید به زندگی‌ات انرژی مثبت تزریق کنی. انرژی مثبت کمک می‌کند با سرعت و شتاب بیشتری حرکت کنی. البته منظور از انرژی مثبت، اعتماد، ایمان، اشتیاق، هدفمندی، لذت و شادی است. انرژی مثبت، الهام‌ بخش و هدایتگر است. وقتی انبوهی از کار روی میز کارت انباشته‌ شده است، شاکر باش که شغلی داری درحالی‌که افراد زیادی بیکار هستند. وقتی از حجم کارها، خسته و عصبی می‌شوی، خدا را شکر کن که سالم هستی و می‌توانی کار کنی. وقتی در ترافیک مانده‌ای، خدا را شکر کن که ماشین داری درحالی‌که افراد زیادی مجبورند مایل‌ها پیاده بروند. وقتی به رستوران می‌روی و غذا باب میلت نیست، به این فکر کن که چند گرسنه در جهان وجود دارد.

چشم‌انداز زندگی‌ات را با دیگران در میان بگذار و از آن‌ها بخواه همراهی‌ات کنند.

خُب، حالا که انرژی مثبت در زندگی‌ات جریان یافته، آماده‌ای که آن را با اطرافیانت تقسیم کنی. یادت باشد که فرمان زندگی‌ات، دست خودت است ولی برای رسیدن به مقصد، به کمک اطرافیانت نیاز داری. بهترین راه این است که باید چشم‌اندازت را با آن‌ها در میان بگذاری و از آن‌ها دعوت کنی که با تو همراه شوند. هر چه افراد بیشتری همراهیات کنند، انرژی بیشتری ایجاد خواهی کرد. در غیر این صورت، باید به‌تنهایی باید ادامه دهی و به‌تنهایی از پس این کار بر نخواهی آمد.

انرژی‌ات را برای کسانی که با تو هم مسیر نیستند، هدر نده.

همیشه و همه‌جا و در هر کاری که انجام می‌دهیم، با افراد منفی نگری مواجه می‌شویم. افراد مهم نیستند، مهم، منفی نگری است که آن‌ها بروز می‌دهند. این منفی نگری نه‌تنها راندمان کاری را از بین می‌برد، بلکه افراد را نیز به کشتن می‌دهد.

تردید و دودلی، ترس، نا امیدی و انرژی منفی، نیروی آدم را تحلیل می‌برد و خواسته‌ها و حتی تمام موفقیت‌های او را نابود می‌کند. منفی نگری این افراد، درون تو نیز وجود دارد. نکته مهم این است که بدانی چگونه با این منفی نگری مقابله کنی.

نگران کسانی که در مسیر زندگی ات با تو همراه نمی‌شوند، نباش. انرژی‌ات را برای آنها هدر نده. سعی نکن آنها را وادار به همراهی کنی. یادت باشد فرمان زندگی دیگران در دست تو نیست؛ هر کسی باید برای خودش تصمیم بگیرد و تو حق نداری برای آنها تعیین تکلیف کنی. اصلاً نباید به خاطر عدم همراهی کسی، ناراحت شوی. شاید آن‌ها می‌خواهند از مسیر دیگری بروند. شاید اگر با تو همراه شوند، سفرت را خراب کنند. هرچه بیشتر انرژی ات را بیهوده صرف متقاعد کردن این افراد کنی، وقت کمتری برای همراهانت خواهی داشت. و اگر وقتت را صرف این افراد کنی، نخواهی توانست افراد جدید را جذب کنی.

از انرژی خوارها فاصله بگیر

حال اگر افرادی که دعوتمان را پذیرفته و با ما همراه شدند، منفی نگر بودند، چه باید کرد؟ موفقیت و زندگی‌ات آن‌قدر مهم است که باید اطراف خود را پر از افراد مثبت نگر کنی. هیچ‌کس در خلا به موفقیت نمی‌رسد و اطرافیانمان تاثیر بسیاری روی زندگی و موفقیت ما دارند. اگر می‌خواهی موفق شوی، باید در مورد انتخاب همراهانت، بسیار دقت کنی. به‌هرحال، افرادی وجود دارند که انرژی تو را افزایش می‌دهند و درعین‌حال، کسانی هستند که انرژی‌ات را تحلیل می‌برند.

من کسانی که انرژی را تحلیل می‌برند را «انرژی خوار» می‌نامم. اگر به آن‌ها اجازه دهی، شیره زندگی ات می‌مکند و حتی چوب لای چرخت می‌گذارند. اما یادت باشد، این افراد تنها بخشی از منفی نگری موجود در جهان است. وظیفه تو این است که تمام تلاش خود را بکنی تا هرگونه منفی گرایی را در زندگی ات را از بین ببری و این، شامل افراد منفی نگر هم می‌شود. صرف‌نظر از نسبت این افراد با تو، نباید اجازه دهی که منفی نگری آن‌ها وارد زندگی ات شود؛ باید مقصدت را برای آن‌ها مشخص کنی و بگویی که برای رسیدن به آنجا، به انرژی مثبت و حمایتشان نیاز داری و افراد منفی‌باف را نمی‌پذیری. باید آن‌ها را از زندگی ات خارج کنی وگرنه همه‌چیز را خراب خواهند کرد.

شور و اشتیاق، مسافران بیشتری را جذب کرده و در طول راه، به آن‌ها انرژی می‌دهد.

برای اینکه بتوانی انرژی مثبت را در دنیا منتشر کنی، باید قانون شماره ۷ را اجرا کنی؛ در واقع، باید مدیر ارشد انرژی باشی. مدیران ارشد انرژی با شور و اشتیاق زندگی و کار می‌کنند، هیجان و انرژی و خوش‌بینی خود را بروز می‌دهند. این افراد اجازه نمی‌دهند که ترس بر آن‌ها غلبه کند و با انرژی مثبت و قدرتمند به‌پیش می‌روند و چالش‌ها و مشکلات را فرصتی برای یادگیری، رشد و موفقیت می‌دانند.

 وقتی نسبت به زندگی و کارت هیجان و شور و اشتیاق داری، این انرژی الهی قدرتمند را به تمام‌کارهایی که انجام می‌دهی، منتقل می‌کنی و دیگران نیز این انرژی را دریافت می‌کنند. وقتی پرشور و اشتیاق هستی، مردم‌دوست دارند با تو همراه شوند. وقتی با شور و اشتیاق زندگی و کار کنی، مردم همچون شب‌پره‌هایی که به دور منبع نور می‌چرخند، دورت جمع می‌شوند.

تصویر سازی ذهنی

وقتی احساس خوبی داشته باشی، حال اطرافیانت هم خوب می‌شود. فروشندگان، با انرژی مثبت و شور و اشتیاق خود، می‌توانند خریداران ترغیب به خرید محصولاتشان کنند. ولی این بدان معنی نیست که متظاهرانه رفتار کنی. باید آن را حقیقتاً زندگی کنی. تک‌ تک سلول‌های بدنت باید این فرکانس را منعکس کنند و بدین ترتیب، اطرافیانت هم با فرکانس و انرژی تو هماهنگ می‌شوند. تمرکزت را روی شور و اشتیاق خودت بگذار و اجازه بده انرژی‌ ات کار خودش را بکند.

هدفمند زندگی کن.

زیربنای اصلی زندگی‌، هدفمندی است. وقتی هدفمند، زندگی کنیم، خسته نمی‌شویم، حوصله‌مان سر نمی‌رود و در وسط راه کم نمی‌آوریم. روزمرگیها به هیجان تبدیل می‌شوند؛ مشتاق‌تر زندگی می‌کنی و زندگی عادی‌ات، شگفت‌انگیز می‌شود.

همواره یک هدف بزرگ داشته باش و برای رسیدن به آن، هدف‌های کوچک‌تری تعیین کن. با دستیابی به هر هدف کوچک‌تر، شور و اشتیاق و انرژیات برای دستیابی به هدف بعد و در نهایت هدف بزرگتر بیشتر می‌شود. با هدف‌گذاری، در اعضای خانواده و کارمندانت انگیزه ایجاد کن؛ و چه‌ بهتر که این هدف‌گذاری، با مشورت همه اعضا صورت گیرد. هدف مشترک، به افراد انرژی می‌بخشد و در آن‌ها احساس تعلق ایجاد می‌کند. پس، هدف بزرگت را با آن‌ها در میان بگذار.

خوش بگذران و از زندگی‌ات لذت ببر.

هدف زندگی این است که جوانی کنی، خوش بگذاری و تا جای ممکن مرگ را منتظر بگذاری و همیشه لبخند بر لب داشته باشی.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تا ابد زنده هستند. آن‌ها، عمر خود را صرف کسب ثروت، دارای و قدرت می‌کنند و وقتی به مقصد می‌رسند، مجبور می‌شوند همه دارایی‌هایشان را بگذارند و بروند. هیچ‌کدام از این دارایی‌ها را نمی‌توانیم همراه خود ببریم؛ پس، این‌همه هیاهو برای چیست؟ بسیاری از افراد به چیزهای بی‌اهمیت توجه می‌کنند. آنها به‌ شدت از املاک خود مراقبت می‌کنند. اخبار را ببین. حتی کشورها بر سر مرزها، با یکدیگر درگیر می‌شوند. اگر مردم از خواب غفلت بیدار شوند، متوجه خواهند شد که کل عالَم هستی، خانه آنهاست. وقتی مالک کل جهان هستیم، چرا باید بر سر قطعه زمینی با یکدیگر جنگ کنیم؟ با لذت بردن از زندگی، هر لحظه می‌توان کل جهان را از آنِ خودمان بدانیم ولی افراد به‌جای توجه به‌ کل، به‌ جز می‌پردازند. یادشان رفته است که امروز و لحظه حال، دیگر بر نخواهد گشت. هیچ‌گاه نخواهی توانست همه کارها را به اتمام برسانی. پس، آرام بگیر، نفس عمیق بکش و از زندگی ات لذت ببر.

طوری زندگی نکن که بعدها افسوس گذشته را بخوری. طوری زندگی نکن که بعدها بگویی ای‌ کاش این کار یا آن کار را کرده بودم. طوری زندگی و کار کن که انگار چیزی برای از دست دادن، نداری و هر چیز را که بخواهی به دست می آوری. مثل بچه‌ی خوش‌بینی زندگی کن که صبح روز کریسمس، از هدیه‌هایی که دریافت خواهد کرد، هیجان‌زده است. نگذار استرس باعث شود که خوشبختی را نبینی. فقط و فقط از زندگی ات لذت ببر.

مسیر زندگی‌تان سرشار از انرژی مثبت

۴.۷/۵ - (۲۳۰ امتیاز)

برچسب گذاری شده:

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

13 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
13
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx