کائنات چه هستند و چه کمکی می‌توانند در زندگی ما کنند؟

نظرات 36 2
22 دقیقه زمان مطالعه

یکی از موضوعات جالبی که همه ما با آن برخورد داشته ایم و ذهن ما را به خود مشغول کرده است، موضوع کائنات است. در حالت کلی کائنات یعنی یک رخداد حاصل رخداد دیگری می باشد! به زبان ساده تر و یا به زبان عامیانه قانون کائنات را قانون علت و معلول نیز می گویند. در واقع موضوع کائنات آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که در تعالیم بزرگترین ادیان جهان مانند بودیسم، هندوئیسم و تائوئیسم با جزئیات به توضیح آن پرداخته شده است.

ما قبلا معنا و مفهوم قانون جذب را برای شما به طور کامل توضیح داده ایم و همین طور درست و واقعی بودن این قانون را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. اما این بار قصد داریم تا نگاهی به معنا و مفهوم درست قانون کائنات انداخته و ببینیم چطور می توان به کمک این قانون سرنوشت خود را تغییر دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

کائنات چیست؟

از نسل های گذشته تاکنون و از افراد بزرگ و مشهور تا افراد ناشناس، همگی به این موضوع پی برده بودند که هر فردی هر کاری که انجام دهد پاسخش را در این دنیا دریافت می کند؛ این بدان معناست که آنان قانون کائنات را قبول داشته اند اما خودشان نمی دانستند.

قانون کائنات به چه معناست؟ برای آنکه قانون کائنات را بهتر درک کنید باید قانون کائنات را مانند بازی بومرنگ در نظر بگیرید، همانگونه که بومرنگ پس از پرتاب شدن دوباره به سمتتان برمی گردد نتایج و پاسخ اعمال و رفتارتان نیز در زندگی شما نمایان می شود.

به طور کلی کائنات به تمام چیز‌هایی که در جهان هستی وجود دارد یا به عبارت دیگر به مجموعه قوانین الهی حاکم بر جهان هستی را کائنات گویند. کائنات و جهان هستی این قدرت را دارند که ما را به هر خواسته و هدفی که داریم برسانند، اما چرا خیلی از افراد به آن هدف و رویایی که دارند نمی‌رسند؟ مشکل از کجاست؟خیلی از افراد می‌دانند که با قانون جذب می‌توانند به خواسته‌ها و اهدافی که دارند برسند اما چرا نمی‌رسند؟ ما دقیقا به طور کامل و جامع راجع به اینکه چگونه از کائنات درخواست کنیم توضیحات کاملی می‌دهیم. این مطلب مطمئنا می‌تواند کمک بزرگی به شما در جهت رسیدن به اهدافتان کند.

من سالیان سال بود که با قانون جذب به طور کامل آشنا بودم اما با اصول کلی قانون جذب و کمک گرفتن از کائنات آشنا نبودم و هر کاری که می‌کردم نمی‌دانستم چگونه به خواسته‌ها و اهدافی که دارم برسم، سپس با تلاش زیاد به آن اهدافی که می‌خواستم و همه را در رویای خود می‌دیدم رسیدم. می‌توان گفت تکنیک رسیدن به اهداف و خواسته‌هایم را پیدا کردم و به کمک تکنیک‌ها و تمارینی که انجام دادم توانستم به خیلی از خواسته‌هایم برسم. همان طور که من توانستم مطمئنا شما نیز می‌توانید و این مطلب می‌تواند تحول عظیمی در زندگی شما ایجاد کند.

همینطور کائنات را می توان در قانون سوم نیوتن نیز جستجو کرد. قانون سوم نیوتون می گوید: نیرو های موجود در طبیعت همواره به صورت دوگانه وجود دارند. در نظریه نیوتون اگر یکی از این دو نیرو را کنش (عمل) بنامیم، نیروی دیگر واکنش (عکس العمل) نامیده می‌ شود.

همینطور نظریه اثر پروانه ای نیز قانون کائنات را تأیید می کند. این نظریه بیان می کند که تمام رخداد ها هرچند که کوچک باشند می توانند به نتایج پیش بینی نشده و وسیع تری در آینده منجر گردد. بنابراین، از نظر قانون کائنات، هر اندیشه، احساس، میل، انتخاب، عمل و عکس العملی که انجام دهیم اثری در آینده ما خواهد داشت.

به طور کلی یعنی ما هر جایگاهی که امروز در آن قرار داریم دقیقاً نتیجه افکار، احساسات و تصمیم های گذشته ما است.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که به طور ناخودآگاه به موضوعی فکر می کنید و درست در همان لحظه پیش می آید و یا هوس یک خوراکی خاص را کرده و پس از چند دقیقه برآورده می شود ؛ قطعا در چنین حالتی به این فکر می افتید که ای کاش چیز دیگری از خدا می خواستید. یا مثلا ممکن است که در برخورد اول با شخصی ، احساس ناخوشایندی به شما دست بدهد و جالب اینجاست که پس از گذشت چند روز ، متوجه حدس صحیح خود می شوید. شاید شما این اتفاق را حس ششم و یا قدرت تشخیص بالای خود بنامید، اما این در واقع بخشی از قانون جذب است.

تمرکز اصلی قانون جذب بر روی افکار شما می باشد. بر طبق این قانون ، اگر می دانستید که افکار منفی بر روی زندگیتان چقدر تاثیر گذار است، حتی برای یک بار هم به اتفاقات منفی فکر نمی کردید! اگر شما در طول روز مدام به بی پولی بیاندیشید ، چیزی جز فقر عایدتان نخواهد شد. به افرادی که مدام به فکر سلامتی خود هستند و از بیماری فرار می کنند توجه کنید؟ اغلب آن ها بیشتر از شما دچار ناخوش احوالی و بیماری می شوند. به قول معروف ” از هرچه که بترسید، سرتان می آید” و این یک قانون ثابت شده است.

شاید شما نیز جز آن دسته از افرادی باشید که در پذیرش قانون جذب دچار شک و تردید هستید ؛ پیشنهاد من به شما این است که حداقل برای یک بار هم که شده ، این قانون را در زندگی خود پیاده کنید، باور کنید که امتحانش مجانی است! به این نکته توجه داشته باشید که حتی در صورت کتمان این قانون ، نمی توانید از نتایج آن بی بهره بمانید، پس بهتر است که با دیدی باز ، به سمت احقاق خواسته هایتان قدم بردارید.

قانون جذب جنبه های متفاوتی دارد و نتیجه ی آن در گرو درخواست شما از زندگی است. مثلا در این راه عده ای خواستار ثروت ، دسته ای خواستار عشق و برخی دیگر طالب محقق شدن آرزو های کوچک و بزرگشان هستند. در صورتی که شما نیز در صدد اجرای قانون جذب کائنات در زندگی تان هستید ، پایبند بودن به چندین اصول و قاعده ی این مسیر ، الزامی است که در ادامه ی مطلب به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

آیا قانون کائنات همان قانون جذب است؟

آیا قانون جذب همان قانون کائنات است؟ کائنات چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کائنات چه کسانی هستند؟ کائنات به معنای جهان هستی و قانون جذب به عنوان برترین و اصلی ترین راه ارتباطی با کائنات می باشد. هر آنچه که در این دنیا وجود دارد بخشی از کائنات است آسمان ها، ستارگان، طبیعت و… همه بخشی از کائنات هستند اما قانون جذب و یا ارتعاش تنها راه ارتباطی ما با کائنات می باشد. کائنات نیروی ماوراء طبیعی است که زندگی ما را کنترل می کند.

قانون جذب و کائنات

چگونه از راه کائنات به رویاهایمان برسیم ؟

ذهن از سلول های نورونی تشکیل شده است که این سلول ها در حال تولید فرکانس در جهت خواسته و نا خواسته هایتان می باشد. ذهن و افکار ما در حال فرستادن ارتعاش و انرژی به کائنات است و کائنات با توجه به افکار به ما پاسخ می دهند.

افکار منفی شما را از هدف و خواسته ای که دارید دور می کند و افکار مثبت شما را به هدفتان نزدیک تر می کند مثلا اگر وضع مالی مناسبی ندارید و به بی پولی و نداشتن پول فکر می کنید در حال فرستادن ارتعاش نبودن پول به کائنات هستید و کائنات با دریافت این ارتعاش بی پولی بیشتری را به زندگی شما وارد می کنند. برای رسیدن به خواسته و هدفتان باید افکارتان را کنترل کنید و تمرین کنید تا بتوانید ارتعاش ذهنتان را مثبت کنید .

آیا چیزی به نام خوش شانسی و بد شانسی در کائنات وجود دارد؟

برخی از موقعیت ها در زندگی به طور ذاتی می‌ توانند خوب (رضایت بخش و دلپذیر) یا بد (ناراحت کننده و زننده) به نظر برسند. شخصیت ما تعیین کننده تعریف کلمه خوش شانسی و یا بد شانسی است. تعریف ما از خوب و بد وابسته به خود ماست. در واقع، تعریف ما از این کلمات به اعتقادات ما و درک ما از زندگی و جهان هستی بستگی دارد. این تعاریف بسیار متغیر هستند. قصد داریم تا با ذکر چند مثال این مفهوم را برای شما ساده تر کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

به طور مثال یک زن از شوهرش که او را مورد آزار و اذیت قرار می داد طلاق گرفته و بیوه است. وقتی دوستان این زن از بیرون به این ماجرا نگاه می کنند با خود می گویند که چه سرنوشت بدی! دست سرنوشت (کائنات) با او یار نبود. اما وقتی از نگاه آن زن طلاق گرفته و یا بیوه به این ماجرا نگاه کنیم متوجه می شویم که این زن از سرنوشت خود بسیار خوشحال و راضی است و معتقد است که سرنوشت و کائنات با او یار بوده است و او توانسته از همسر خود جدا شود و یک زندگی جدیدی را شروع کند. حالا شما فکر می کنید حق با چه کسی است؟ آیا این زن خوش شانس بوده است یا بد شاس؟

یا در مثالی دیگر مرد جوانی در حادثه ای با ماشین تصادف می کند و راننده جان خود را از دست می دهد. مرد جوان جان سالم به در می برد اما یکی از پا های خود را برای همیشه از دست می دهد. اطرافیانش ناراحت می شوند و می گویند سرنوشت با او بد کرده است. اما پس از این حادثه سهمگین، مرد جوان که خود را در یک قدمی مرگ می دید متحول می شود و جان سالم به در بردن خود از این حادثه را به عنوان شانس مجدد کائنات تلقی می کند و زندگی خود را برای کمک به دیگران وقف می کند تا امید را وارد زندگی آنان کند. نظر شما چیست؟ آیا این مرد خوش شانس بوده است یا بد شانس

مراحل درخواست از کائنات :

برای آنکه بتوانید بهترین درخواست اهدافتان را به کائنات بفرستید باید ذهنتان را بسازید، برای ذهنتان لازم است وقت بگذارید و برنامه‌ریزی کنید کائنات از طریق ارتعاشی که در جهت خواسته خود ارسال می‌کنید شما را به آن خواسته و هدفتان خواهند رساند البته ارتعاشی که به جهان هستی و کائنات ارسال می‌کنید می تواند در دو جهت باشد:

  • فرستادن ارتعاش در جهت خواسته‌هایتان
  • فرستادن ارتعاش در جهت ناخواسته‌هایتان

ذهن هر لحظه در حال ارسال ارتعاش به جهان هستی و کائنات است. باید توجه داشته باشید ارتعاشی را که به کائنات ارسال می‌کنید در جهت اهداف و خواسته‌هایتان باشد. باید کاری کنید که هر لحظه حواستان به ارتعاشی که می‌فرستید باشد. باید ذهنتان را به فرستادن ارتعاش مثبت عادت دهید.

از کجا بفهمیم ارتعاشی که می فرستیم در جهت خواسته‌هایمان است ؟

یکی از سوالاتی که خیلی پرسیده می‌شود این است که “از کجا بفهمیم ارتعاشی که می فرستیم صحیح است؟” بهترین راه این است به طور صحیح و طبق قانون جذب ارتعاش تان را به جهان هستی بفرستید و باید به احساس خودتان توجه کنید. باید بفهمید که احساستان در لحظه خوب است یا بد.

قانون جذب و کائنات

اگر احساس خوبی دارید نشانه این است که ارتعاشی که به کائنات می‌فرستید در جهت خواسته و اهدافتان است که خیلی خوب است، اما اگر احساستان بد باشد نشانه فرستادن ارتعاش منفی به کائنات هستید و ناخواسته و چیزهایی که دوست ندارید را با ارتعاش غلط وارد زندگیتان خواهید کرد به عنوان مثال :

دقت کرده‌اید که اگر یک روز اعصابتان خورد باشد و عصبانی باشید مشکلات بیشتر و چیزهایی که نمی‌خواهید وارد زندگیتان می‌شود، درست آن چیزهایی را که نمی‌خواهید در روز برایتان اتفاق می افتد یا برعکس اگر یک روز احساس خوبی داشته باشید بهترین اتفاقات ممکن در زندگی شما رخ می‌دهد.

این یک مثال خیلی ساده در زمینه ی ارسال ارتعاش به جهان هستی است به همین دلیل توصیه می‌کنم برای آنکه به خواسته ها و اهدافی که می‌خواهید برسید باید ارتعاشتان همیشه مثبت باشد.

فرستادن ارتعاش مثبت باعث درخواست مثبت از کائنات می‌شود، که در ادامه چندین راه برای نگه داشتن حس خوب و ارسال ارتعاش مثبت برایتان قرار می‌دهیم، برای آنکه ارتعاش مثبت در جهت خواسته و اهدافمان ارسال کنیم باید تمرین کنیم تمرین کردن باعث می‌شود شما نتایج خوبی در زندگیتان ببینید .

کائنات چطور کار می کند؟

یک برداشت اشتباه در مورد نحوه کار کردن کائنات که اتفاقاً تفکر رایج در میان مردم است، داشتن این تفکر است که با خوبی به دیگران از قانون جذب کائنات پاداش دریافت خواهید کرد. این دقیقاً همان تصور اشتباهی است که در آن مردم باور دارند خوبی به دیگران امتیازی برای بهشت است این تفکر ۱۰۰ ٪ اشتباه است. این که شما کار خوبی می کنید و با دیگران خوب برخورد می کنید در طبیعت شما است، چرا که احساس خوبی را به شما القا می کند. اما اینکه شما به این دلیل به دیگران خوبی کنید تا بتوانید در قبال آن چیزی دریافت کنید مانند این است که به فردی ۱ میلیون تومان پول بدهید و از او انتظار داشته باشید که بعداً پول شما را به همراه سود آن به شما بازگرداند.

قطعاً بخشیدن همان به دست آوردن است. وقتی که ما چیزی را می بخشیم، احساس خوب، احساس بخشندگی، احساس سخاوت، و احساس دستگیری از نیازمند، همان چیزی است که ما به دست آورده ایم. اما این تفکر که به دیگران خوبی کنید تا خوبی های شما انباشته شود و کائنات به خاطر این خوبی ها به شما پاداش دهد، تفکر کاملاً اشتباهی است.

جواب قانون جذب کائنات همیشه واضح نیست و بلافاصله اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات مجبور هستیم سال ها صبر کنیم و گاهی اوقات اصلاً متوجه نمی شویم که کائنات به ما کمک کرده است. از این رو وقتی صحبت از کار خوب برای دریافت چیز های خوب می شود ناکامی و نا امیدی را تجربه می کنند.

این افراد با خود می‌ گویند: “من همیشه با دیگران به خوبی برخورد می کنم اما زندگی من بسیار سخت و عذاب آور است.
چرا وقتی من به دیگران خوبی می کنم هیچ پاداشی دریافت نمی کنم و در زندگی من تغییری حاصل نمی شود؟”

ریشه اصلی تمام این مشکلات انتظار برای دریافت پاداش است؛ یا به عبارت دیگر، مشکل از نوع تفکر ما در مورد نحوه کار کردن کائنات است. مشکل جایی بزرگ تر می شود که ما معتقد هستیم که پاداش دریافتی ما از جانب کائنات مطابق میل و انتظارات ما خواهد بود. در حقیقت ممکن است حتی پاداشی که از طرف کائنات دریافت می کنید به شدت ناراحت کننده (اما بهترین فرصت برای تغییر) باشد.

واقعاً ساده لوحانه به نظر می رسد که فکر کنیم کائنات تنها به دلیل برخورد دوستانه و خوب ما با دیگران با گل و بلبل از ما پذیرایی می کند. کائنات از شما نمی خواهد که کارهای خوبتان را بشمارید و در انتهای سال انتظار سود سالانه داشته باشید. شما در یک شرکت حسابداری نیستید. شما یک مشتری وفادار نیستید که شامل مزایا شوید.

قطعاً قانون کائنات اصل هر چه بکارید همان را برداشت می کنید را تأیید می کند. درست است! اگر به دیگران احترام بگذارید زندگی شما بهتر خواهد شد. اما نکته اصلی این است که به این موضوع با عنوان یک بده و بستان نگاه نکنید. در لحظه زندگی کنید و از عشق و محبت به دیگران لذت ببرید.

کائنات چطور جواب خوبی ها و بدی ها را می دهد؟

در تمام اینترنت و جوامع اجتماعی چنین متن هایی را می توانید مشاهده کنید:

کائنات! احتیاج به انتقام جویی نیست. فقط بنشینید و منتظر بمانید. آنهایی که شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند بالاخره جواب کار های خود را می گیرند و اگر خوش شانس باشید خداوند اجازه می دهد که نابودی آنها را تماشا کنید.

افراد احمق فکر می کنند که می توانند با شما هر طور که می خواهند برخورد کنند. آنها نمی دانند از هر دستی که بدهید از همان دست می گیرید. من می توانم از هم اکنون بوی کائنات را در هوا استشمام کنم … شما چطور؟

کائنات مانند یک کش لاستیکی است و تا اندازه ای می توانید آن را بکشید، پس از آن بر می گردد و به صورت خود شما برخورد می کند. این همان زمانی است که من دوست دارم در مقابل شما باشم و به شما بخندم.

درست است که همه ما در زمان ها و موقعیت هایی توسط برخی از افراد مورد آزار و اذیت قرار گرفته ایم و کاملاً قابل درک است که این موضوع برای ما ناراحت کننده است و این ناراحتی و عصبانیت کاملاً طبیعی است. اما متاسفانه نگاهی که برخی از افراد به کائنات دارند نگاهی کاملاً اشتباه است. برخی از افراد کائنات را در لباس عدالت معنوی و روحانی می بینند. انگار که کائنات به طریقی احساس تنفر و خشم آنها را توجیه می کند.

جالب است بدانید همین که شما از کائنات انتظار دارید تا وسیله ای برای صدمه زدن به دیگران باشد باعث می شود تا جنبه های منفی کائنات وارد زندگی شما شود. لذت بردن از رنج و عذاب دیگران حتی اگر با نیت عدالت باشد تفکر کاملاً اشتباهی است. پس مراقب افکار خود باشید.

نکته ی پایانی این که حداقل زمان برای دستیابی به نتایج قانون جذب کائنات ، بیست و یک روز تخمین زده شده است. در صورتی که شما بتوانید در این مدت، تمامی نکات ذکر شده را رعایت کنید، پس از موعد مقرر، ذهن و فکر شما به این روال عادت کرده و به موفقیت خواهید رسید. استفاده از تابلوی کائنات نیز در این مسیر خالی از لطف نمی باشد.

۴.۳/۵ - (۵۰۸ امتیاز)

رشد خودت رو استارت بزن !

درخواست ثبت نام در دوره های امیر شریفی

مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
هنگامی که پاسخی داده شود به ایمیل شما پیام ارسال میگردد

36 نظرات
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد درون خطی
دیدن تمام نظرات
دوره آموزش کارشناس جذب شوید
دوره برتری شدید
36
0
سوالی دارید؟ بپرسیدx